Translate

12 Ekim 2011 Çarşamba

Amazonit



Amazonit. (Kaynak: Wikimedia Commons)
Hafta sonu kocamla birlikte Ferney-Voltaire'deki süpermarkete gittik. İsviçre frangı değer kazandığından bu yana Fransa'da alışveriş yapmak anlamlı derecede ucuz oluyor İsviçre'ye göre. Yine de bazı şeyleri İsviçre'den almaya özen gösteriyoruz. Mesela İsviçre GDO'lu besinlere izin vermiyor. Onun için tahıllar örneğin, İsviçre'den alınıyor. Çiğ süt ise kesinlikle Fransa'dan... Böyle güzel bir tad bilmiyorum. Süt olarak içmekten ziyade biyolojik yoğurt kültürü kullanarak yoğurt yapmak daha güzel ve sağlıklı geliyor bana. Artık evde her zaman hem süzme, hem de taze yoğurt bulunuyor. Biyolojik yoğurt kültürü de ne derseniz, size çocukluğumuzda yediğimiz yoğurtları hatırlatmak isterim. Hani durdukça (işlediği için) ekşiyen, kendine özgü bir kıvamı, tadı olan yoğurtları. Şimdiki yoğurtlar adeta kremamsı ve ne kadar durursa dursun ekşimeden küflenen bir şekil aldı. Nedenini bilmiyorum. Ama ben işte bir organik ürünler dükkanında yoğurt kültürü bulunca hemen aldım, yaptım ve şimdi aynı yoğurdu maya olarak kullanarak sürekli yoğurt mayalayıp duruyorum.

Neyse, Cumartesi günü süpermarkete girdiğimizde ön tarafta bir Latin Amerika standı açıldığını gördük. Rengarenk kazaklar, duvar panoları, bereler, eldivenler ve bir sürü de mineral sergileniyordu. Bu taşlar beni her zaman çeker. Renkleri, şekilleri, büyüklükleri... Şöyle bir küçük sandık dolusu bu renkli taşlardan benim olsa, herhalde başka hazine istemem... Biliyorsunuz, bunların bazılarını da yumurta şeklinde kesiyorlar. (Sanırım hem parlaklıklarını artırmak için, hem de daha yumuşak olan mineraller mesela pırlanta gibi yüzeyli kesilince daha kolay kırılıyorlarmış.) Bu sergide de yine yumurta şeklinde kesilmiş taşlar vardı. Kocam bana bundan 7-8 sene önce (işyerimde sıkıntı/bunaltı problemleri çekerken) bir yumurta almış, "al bunu işyerine götür, masanın üstüne koy. Taş yerinde ağırdır, yumurta da sana bereket, üretkenlik getirir" gibi bilgece bir laf etmişti. Hakikaten ondan sonra üretkenliğim artmış, sonuçta da istediğim gibi bir iş değişikliği yapmıştım. Lakin son bir yıldır bu işimde de bir takım sıkıntılar yaşıyorum. Dolayısıyla Latin Amerika sergisinde bu yumurtaları görünce "kocacım, hadi bana bir yumurta daha al da hayatımın bu döneminde de bana iyi gelsin" gibi bir istekte bulundum. Sonra ben çeşitli minerallere hayran hayran bakıp, ona buna dokunurken onun birşey seçtiğini ve parasını ödediğini farkettim gözümün ucuyla. Yanına gittiğimde gördüm bana seçtiği taşı: mavi beyaz damarlı yumurta şeklinde bir amazonit. Hemen sevdim onu, elime aldım, cebime koydum, eve gidince bu taş hakkında daha çok şey öğrenmeye karar vererek.

Amazonit yumurtam.
Eve dönünce hemen Google tanrısına "amazonit nedir, ne işe yarar" mealinde bir soru sordum. Şaşkınlığım çok da fazla bilgi çıkmamasınaydı. Nitekim web sitelerinden birindeki bilgi, "internette amazonit ile ilgili çok fazla bilgi bulamazsınız" diye başlıyordu. Yine de birkaç yere bakınca bu mineralle ilgili bulduklarım, kocamın yine ne kadar isabetli bir seçim yaptığını bana gösteriyordu. Daha sonra bulduklarımı birlikte okurken "vay! ne biçim taş seçmişim!" demesinden, onun daha önceden amazonit ile ilgili herhangi bir bilgisi olmadığını, seçimini tamamen içgüdüsel olarak yaptığını, ve yine tam isabet ettirdiğini bana gösteriyordu. 

İşte size amazonit ile ilgili bulduklarımdan derlediklerim:
Amazonit;
  • duygusal ve zihinsel karmaşayı sakinleştirir, dengeler
  • kendini ifade etmeyi kolaylaştırır
  • dişil ve eril enerjileri dengeler
  • beynin sağ ve sol yanının dengelenmesine yardımcı olur
  • iletişim için eşsiz bir taştır
  • öz-değer duygusunu pekiştirir, özgüveni artırır
  • gerçekleri söylemenize yardımcı olur
  • uygulama kolaylığı sağlar
  • beşinci (boğaz) çakrasıyla alakalıdır.
İşte amazonitin yaptığı söylenen şeyler. İster inanın ister inanmayın. Sonuçta herşey belli bir frekansta titreşiyor, yanınızda hangi titreşimleri taşımaya, hangileriyle iletişim kurmaya, hangilerine dost, arkadaş, yandaş, sevgili, düşman, vb demeye siz karar veriyorsunuz. İşte ben ve amazonit yumurtam bu titreşimler dünyasında bir süreliğine birlikte takılmaya karar verdik.

Bir bakın bakalım sizin taşınız hangisi...

3 yorum:

  1. sevgili hande, saat gecenin 01:00 i, ama yazmadan duramadim. Bize gelince gorursun, ben de ayni yerden bir amazonit aldim, mavi rengi oldum olasi severim zaten ve taslarin gucune de inaniyorum, bir de amazonit olmasi daha da guzel oldu. Zaten o standa her zaman zevkle bakarim, bir de amatist aldim, taslari cok seviyorum, evde bir kosem bile var, yazini okuyunca heyecanlandim. Keske aksam biraraya gelmeden okusaydim uzunuzun sohbet ederdik biraraya gelince, taslari gorunce yazdikca yazasim geldi iste.........

    YanıtlaSil
  2. Üstelik yanımdaydı benim amazonitim... neyse, günler torbaya girmedi ya, yine görüşürüz yakında. Nasılsa hafta sonu masa tenisi oynarız yine.

    YanıtlaSil
  3. ne guzel bir tas bazen hisslerimiz dinlemek tum o bilgilerden daha dogru sonuclara goturuyor bizi, esiniz ne kadar mutlu olsa az harika bir tas secmis size:) hosgeldiniz yogurdunu kendi mayalayan insanlar grubuna:)

    YanıtlaSil