Translate

16 Eylül 2011 Cuma

İki balık iki salata

İki akşamdır evde balık-salata günleri yapıyoruz. Çok planlı değildi açıkçası, öyle denk geldi. Çarşamba akşamı kocam barbun fileto almış gelmiş. Benim de aklımda ne zamandır bir tarif vardı denemek istediğim, hemen onu yapmaya giriştim. Tarif İstanbul Mutfakta adlı yemek kitabının aynı zamanda kapak sayfasndaki barbun yemeğiydi. Kitabı geçen yaz aldığımdan beri içindeki birçok tarifi denemiştim ama bir türlü buna sıra gelmemişti. Akşam eve gidip de fileto barbunları bulunca hemen işe koyuldum. Ancak hem bizim barbunlar biraz zayıfcana olunca, hem de evde dolmalık fıstık olmadığı için onun yerine ayçekirdeği içini koyunca, ortaya çıkan sonuç pek yüz güldürücü olmadı. Ay çekirdeğinin acımsı tadının balıklarla pek gitmeyeceğini düşünemedim. Ne derler, bu da bana ders olsun...

Perşembe akşamı işten çıkar çıkmaz biraz havalanmak için kent merkezine indim. Manor'un balık bölümü hakikaten güzel oluyor. Avrupa'nın çeşitli yerlerinden gelme balıklar bazen bütün bazen temizlenmiş, dilimlenmiş bir şekilde satışa sunuluyor. Akşam yemeği için hızlı bir protein arayışı içindeydim ve bir gün önce de balık yediğimiz için özellikle çocukların protestosuyla karşılaşmamak için tavuk veya et düşünüyordum ki buzların üzerinden bana bakan bir çift parlak göz ile karşılaştım... Kocaman bir levrek sanki denizden çıkıp buzların üstüne yeni atlamış gibi duruyordu diğer levrek kardeşlerinin arasında. Çekimine kapılıp yanına yanaştım ve adama onu gösterdim. Biraz sonra bir kilo üçyüz gramlık levrek iki fileto haline gelmiş bir şekilde elimdeydi. Yanına bir de ton balığı dilimi aldım. (Daha önce de yazmış olduğum gibi ton balığının az pişince muhteşem olduğunu Stokholm'deki akşam yemeğinde öğrenmiş ve kendisine yıllarca haksızlık yapmış olduğuma karar vermiştim. Hem kötü pişir hem de tatsız de! Bu ne cehalettir!) Bu gurme alışverişimi iki kocaman Kırım karası domates, dört adet sapsarı İspanyol şeftalisi ve yine topraktan yeni çekilmiş gibi duran bir demet kırmızı turp ile bitirip, otobüse atlayıp hemen evin yolunu tuttum.

Eve geldiğimde sevgili kocam iki kocaman tabak salata hazırlamıştı bile. Biri bildiğimiz domatesli yeşil salata, öteki ise şimdi yazarken bile ağzımı sulandıran roka salatası. Yeşil salatanın üstünde limon ve zeytinyağı, roka salatasının üstünde ise taze ceviz, incecik traşlanmış parmajan peyniri, balzamik sirke ve zeytinyağı... Ben de turplara hızla duş aldırıp sadece yeşillerini kırarak bir kase içinde servise hazırladım.

Izgara tavası
Sonra hemen yeni ızgara tavamı çıkartıp ısınmaya koydum. Levrek filetoları ve ton dilimini dörder parça haline getirdim. Güzelce tuzlayıp biberledim. Izgara tavasına azıcık zeytinyağı döktüm. Tava iyice kızınca balık parçalarını yerleştirdim. Ton balıklarının çok pişmemesi gerektiğini öğrendiğim için özellikle onlara çok dikkat ettim. Zaman tutmadım ama sanırım en fazla iki dakika bir yüzü bir dakika falan da diğer yüzü pişirmiş olsam gerek. Ortasında hafif bir pembelik kalınca hemen aldım onları tavadan. Levrekler bir süre daha pişti. Onların içlerinin jölemsı kıvamını kaybedene kadar pişmesi gerekiyor. Balıklar ve salata sofraya gidince ve ev halkı hepsinden birer çatal alıp tadına bakınca yüzleri görmeliydiniz. Ton balığı ile ilgili kötü anıları olan kızım bu yediğinin aynı balık olduğuna inanamadı. Gurme oğlum tondan ikinci dilimini istedi. Herkes hemen tabağına roka salatası doldurdu. Yeşil salata ise daha sonra bitti. Turplardan bana kahvaltıya sadece iki tane kaldı. Herşeyi silip süpürdükten sonra mutluluk içinde birbirimize baktık. Çok şükür, yine muhteşem bir yemekle doymuştuk. Sağlıklı ve hep birlikteydik... 

4 yorum:

  1. sen naaaptin yaaaaaa
    kizim ,tadi kokusu dumani taaaa oralardan icime isledi...sudurumda biz de cingene palamutu ile size pisti yapmak istiyoruz annekiz... bak ayni sehirlerde yasasak komsuda piser bizede duser olucakti:)olsun varsin orda biyerlerde oldugunuzu bilmekte guzel dimi yani.....yazdigini okuyoruz,pisirdiginide yerdik bea:))))
    demet

    YanıtlaSil
  2. Yavrum gelin size de yapalim... Alt tarafi 3 saatlik yol :)

    YanıtlaSil
  3. Hande'cigim,
    Valla benim de agzimin suyu akti okurken. Barbunu en son ne zaman gordum hatirlamiyorum. Bir de en son ne zaman saglikli yemek pisirdim, onu da hatirlamiyorum. Biraz da kendimden utandim, cocuklarimi makarna ve donmus tavukla besledigim icin. Bir de en fazla torbadan cikan hazir salata. Bu ulkede yasaya yasaya yemek kulturumuzu iyice unuttuk herhalde, bir de taze sebze-meyve bulmak cok zor, cok vakit aliyor. Her neyse, size afiyet olsun. Ben de heveslenip bir seyler yaparim herhalde. Nalan

    YanıtlaSil
  4. hemen bol limonlu bir salata yapmam lazim :))

    YanıtlaSil