Translate

1 Haziran 2011 Çarşamba

Yavaş yumurtalı titrek frekans

Birkaç gündür önceden yazıp bir kenara attığım yazılarımdan yazıyorum buraya. Daha da gelecek ileride ama bugün şimdiyi yazmak istiyorum.

Sabah çocuklarla birlikte balkonda "yavaş karıştırılmış yumurta" yedik. Bu yaşıma geldim, bunu yeni öğrendim. Yumurtayı tavada "scramble" yaparken çok kısık ateşte yapınca lezzeti olağanüstü artıyor. Yani tavayı en kısık ateşe alın, içine biraz yağ koyun, üstüne de direkt yumurtalarınızı kırın. Şöyle bir karıştırın, sonra sofrayı falan kurun, arada bir gelip yine şöyle bir karıştırın.Sonuna doğru tuz biber, bu kadar... Tabii Fransız usulu yapmak isterseniz, en son biraz krema katıp karıştırıp hafif sulucagelen servis edebilirsiniz. Ya da biraz rende peynirle, ya da balkonununzdan kopardığınız bir dal maydonoz, bir dal kuzukulağı, bir taze soğanın incecik yeşilini doğrayabilirsiniz üstüne.

Sonra arabayı alıp geldim bugün işe. Dünden beri yağmur yağıyor. Yağsın biraz, kuruduk. Mayıs yaz gibi geçti. İki gün önce 30 derece oldu, olağandışı birşey... Buralılar böyle baharların yeni yeni başladığını, kendilerinin hep soğuklarla büyüdüğünü, soğukları aradığını söylüyorlar.

Arabada Kardeş Türküler dinledim. Kısacık yolda 2-3 şarkı ancak dinlenebiliyor zaten. Nevruz Türkü doldurdu arabanın içini, sesini de açtım nasılsa kimse yok diye... Özellikle "haydeeeee" dedikleri yerde neredeyse araba kullanamayacaktım. Çekip kenara dinlemek lazım başka hiç bir şey yapmadan. Radyoda galiba, eskiden bir program vardı, "Gönül Telimizi Titretenler" diye. Yahu şimdi anladım bu deyim ne anlama geliyor. Hakikaten göğsümün içinde bir şeyler titriyor böyle şarkı/türküleri dinleyince. Burun tabanım sızlıyor. Derin bir nefes alma ihtiyacı duyuyorum. Bazen de gözlerim doluyor şarkının sözleriyle hiç alakası yokken.

Osmanlı şifahanelerinde değişik makamlardaki müziğin farklı hastalıkların iyileştirilmesinde kullanıldığını okumuştum. Detayını bilmiyorum ama kendi bedenimdeki etkilerini görünce neden olmasın diyorum. Sonuçta canlı, cansız bütün evren belli bir frekansta titreşiyor. Neden bazı ses kombinasyonları bizim beden frekansımızda olumlu ya da olumsuz etkiler yaratmasın? Tanrım, ne kadar çok öğrenilecek, keşfedilecek şey var!

3 yorum:

  1. Birde ayni frekansta olmak diye bir deyim var degil mi? Lolll Biraz marjinal kullanim alanina sahip ama frekans dilimizde bir cok durumu anlatmak icin kullaniliyor, eh bu bir tesaduf olmasa gerek, senin cikarimini baskalada yapmis:
    Ayni frekansta olmak
    Frekansi tutmamak
    vb.

    YanıtlaSil
  2. HANDE CIM BU KIMDIR ?

    YanıtlaSil
  3. Adsiz, bilemedim kim oldugunuzu...

    YanıtlaSil