Translate

22 Haziran 2011 Çarşamba

Babama mesajlar

Bugün, dün gittiğimiz bir klasik müzik konserini anlatıp arkasından ıhlamur kokan geceden söz edecek, dünkü şarkıların yine nasıl gönül telimi titrettiğinden bahsedecektim. Ama çocukluk arkadaşlarımdan babamla ilgili yazılara gelen tepkiler başka birşey yapma kararı aldırdı bana. Onların yazdıklarını burada paylaşmak istiyorum şimdi. Bir de bir çağrıda bulunmak.

Annem ve babam.
Babam, hayatı boyunca gülmekten, güldürmekten zevk alan bir insandı. Arkadaş toplantılarında, gezilerde, pikniklerde, her fırsatta ya bir espri yapar, ya bir fıkra anlatır, mutlaka ortamı ısıtır, yumuşatır, aydınlatırdı. Düşünün, daha babamı toprağa yeni vermiştik, evin içi kalabalık, her akşam uzun masalar kuruluyor evde... Sağolsunlar aile dostlarımız, annemin babamın arkadaşları, aile efradı, akrabalar bizi yalnız bırakmamış. Elbette herkes üzgün, gözler ağlamaktan şişmiş, sıradan cenaze evi işte. O gecelerden birinde bir kişi babamla yaşanan hikayelerden birini anlattı. Babamın içinde olduğu bir hikaye mutlaka kahkahalarla biterdi, nitekim yine öyle oldu. Birkaç dakika içinde, o masada kasıklarını tuta tuta gülmeyen kimse kalmamıştı. Hem babam yaşarken, hem de öldükten sonra bu hikayeler anlatılageldi.

Bu girişi yaptıktan sonra çağrım şu: babamla ilgili bir anınız varsa lütfen benimle paylaşın. (Aşağıda Canan'ın yaptığı gibi. Sağol Canancığım.) Bir anınız yoksa bile sizin gözünüzde onu tanımlayan birkaç sözcüğü bana iletin. Ben de bütün bunları bir araya getirip bir derleme oluşturayım. Belki çocuklarım için de ilginç birşey olur. Bana, "dedem nasıl biriydi anne?" diye sorduklarında hem onu anlatır, hem de böyle bir derlemeyi verebilirim ellerine. Bana yardım eder misiniz? Bu yazıyı babamı tanıyanlara ulaştırır mısınız?

İşte aşağıda babamla ilgili yazılara gelen mesajlar. Hepinize çok teşekkür ederim vakit ayırıp yazdığınız için.

"Handecim mektubu okurken Tuncay amcanın sesi kulaklarımda çınladı,o babacan tavrı gözümün önüne geldi,ne mutlu sana."     
                                                                                    Yonca

"Cok hoş ve etkileyici... çok duygulandım... başkaydı Tuncay amcam."                                                                        Nuray

 "Yazını okurken taa geçmişe, çocukluğuma, lojmanlardaki o güzel apartmana gittim. Gözümün önüne geldi Tuncay amcam. O gür, samimi, içten kahkahası sanki kulaklarımı çınlattı. Bütün çocuklara eşit davranması, bize hediyeler alması, hiç kızmaması... Başka bir adamdı, çok başka... Aklıma gelen, kaç yaşındaydım bilmiyorum, bir yılbaşı akşamı sen Noel baba olmuştun, Zeynep yardımcın, Pelin ve Hale iki küçük cüce, bizlere Okay amca ile birlikte çeşitli hediyeler almışlar ve siz de dağıtmıştınız. Ne mutlu olmuştum! Hatırladıkça da mutlu olurum. Biz güzel çocukluk yaşadık, çok güzel... Neyse sevgili Tuncay amcam, Okay amcam nur içinde yatın, sizler çok değerliydiniz, hala öylesiniz. Teşekkürler Hande,çok teşekkürler..."    
                                                                                    Canan

"Handecim, bloğuna yorum yaptım. Tuncay amcam rahmet istedi. Geride kalanlara Allah uzun ömürler versin. Tuncay amcam çok neşeli bir insandı. Sevgiyle kal." 
                                                                                    Sabri

2 yorum:

  1. hande aslında noel baba tamda tuncay amcaymış....şimdi nedense onu noel baba kostümleriyle karlı ereğli gecelerinde lojmanlarda HO HO HOOOOO diye çocuklarla şakalaşırken hayal ettim....okay amca,tuncay amca,babam....kimbiir belki oralardan bizleri izliyolar yine o şen kahkahaları atıyolardır....birarada oluklarını düşünsene:)))

    demet

    YanıtlaSil
  2. GUNUN BILMECESI
    Tuncay amca cok baba biriydi, o kadar ki ben ona baba diyordum bilin bakalim ben kimim? Ipucu vereyim, bu blogun sahibi degilim ve gene bu blogun sahibinden daha gencim!!!

    YanıtlaSil